Wednesday, May 27, 2009

Phuh! Legaaaa ..... Vol 2

Setelah hampir selesai Mission Impossible Ahau-Dee, kini tiba masanya untuk ‘ENJOY’ dan meneruskan kembali siri ‘Jalan-Jalan Ahau Dee’. Kali ini seperti yang telah dirancang dari awal, Ahau-Dee akan ke Sydney pada hari Jumaat nanti dan akan berada di sana selama 4 hari 3 malam.  

Trip kali ini juga boleh dianggap sebagai satu hadiah kepada diri sendiri setelah penat bekerja di sepanjang Financial Year 08 / 09. Fyi, Ahau-Dee baru sahaja selesai ‘Year End Performance Review’ dengan boss dan betapa lega rasanya apabila mendapat maklum balas yang baik dan beliau amat berpuas hati dengan my performance. 

Berikut adalah di antara komen yang beliau berikan in my performance review :-  

Effective control of budget and has been creative in looking for cost effective ways to deliver training.  

Zahidi has a strong customer ethic and has been getting very positive feedback for the training that he has delivered as evidenced by post training feedback process.

Zahidi has acclimatised well to the NZ environment and is seen as a strong and respected contributor by both his peers and the wider organisation. 

Maka tinggal lagi 4 bulan untuk Ahau Dee berada di sini dan akan kembali ke Tanahair pada 30 September 2009

Walaupun performance review ini tidak akan memberi kesan kepada ‘$$’ disebabkan the current economic climate tetapi kepuasan yang diperolehi sejak berada di sini mengatasi segala-galanya. Pengalaman itu yang tidak ternilai harganya. 

Memetik salah satu golden rules:- 

People remember the end of the project. As they say in boxing, Always finish stronger than you start.

Itu yang Ahau-Dee rasakan ketika ini jika dibandingkan ketika mula-mula datang ke tanah kiwi pada tahun lalu. Syukur kepada Tuhan : )

Ahau-Dee

2 comments:

Jean said...

Well Done! Yes, it's time to self reward...go go go.... Enjoy yourself and stop thinking about work ya....take care, Cheers

Ahau - Dee said...

Thanks Jean : )

Actually I need your advise ... tapi tak per ... on hold dulu. I will email you after my Sydney trip.