Monday, April 28, 2008

Esok ...


Jika aku diizinkan untuk meminta apa saja yang aku inginkan ... aku ingin mempunyai sikap rajin, sikap yang tidak suka bertangguh dan tidak akan menunggu 'esok' untuk melakukan sesuatu. Dah lama sikap ini hilang dari aku dan akhirnya aku akan berada di dalam keadaan yang tertekan ... ibarat dah nak 'melepas' baru nak mengorek lubang ... argh ! aku tak pandai berperibahasa.


Aku sangat perlukan 'kerajinan' itu agar dapat mengembalikan 'keyakinan diri' yang juga semkin pudar supaya aku kembali seperti dulu. Sepupu aku forwardkan satu email dan salah satu petikannya memang terkena dengan batang hidung aku nih :-


When you keep saying you are busy,
then you are never free.


When you keep saying you have no time,
then you will never have time.


When you keep saying that you will do it tomorrow,
then your tomorrow will never come.


Mampukah aku berubah? Adakah esok untuk aku?


Ahau - Dee

No comments: