Monday, July 13, 2009

Hampir pasti ...


Sebaik sahaja berdiri di atas penimbang berat badan pada pagi ini (Isnin - 13 July 2009), Ahau-Dee tersenyum puas apabila ianya menunjukkan angka 80 kg. Maknanya my weight turun 5kg dalam masa hampir sebulan ... dan kini tinggal lagi 5kg 'lemak-lemak di badan' yang perlu disingkirkan ... ha ha ha.

As of today, in total Ahau-Dee telah turun 27kg. Hooray!!! Walaupun kali ini dah sampai ke peringkat yang 'amat sukar' untuk menurunkan berat badan tetapi Ahau-Dee pasti dan yakin akan mencapai target yang diinginkan.

Minggu ini juga Ahau-Dee amat sibuk. Setiap hari ada training. Isnin & Selasa di Auckland. Rabu di Hamilton, Khamis & Jumaat di Palmerston North. Huh! Sibuk betul. Back to back pulak tu. Dan ini merupakan trip yang terakhir ke Hamilton & Palmerston North... hu hu hu ... sedih lah pulak.

Have a productive week everyone.

Cheers.

Ahau-Dee

6 comments:

Anonymous said...

Dee citer la mcm mana you dapat menyah toksin kan badan you. 5kg in one month tu bnyk tau.

Jean said...

Helo...gosh u hve done it! Eh, how come rambut pun makin kurang?? oops! Hei, reducing body weight, any special discount from the airlines ka? Kakaka..

Ahau - Dee said...

Hi Wiz,

Bersenam di gym sekurang-kurangnya sejam tiap2 hari. Makan kerap tapi dalam kuantiti yg sikit. Bila lapar sumbat jer dengan buah.

Tapi seksa giler. Nafsu makan lagi meluap2 bila kita dalam diet programme ni. Anyway, semua makanan I panggang.Tak ada minyak. Letak banyak cili & lada sebab boleh membantu membakar lemak.

Jarang sangat I makan nasi. Tapi I still makan cake, chocolate, ais krim & cheese sebab itu makanan kegemaran ... cuma bila makan tu, kena kerja lebih kuat di gym ler - nak bakar balik kalori tu ... he he he

Tiap-tiap hari timbang sebab tak nak terbabas dari landasan. Kalau hari ni lupa diri, esok kena denda dengan senaman lebih & kurangkan kuantiti makan.

Yang penting, don't let your body detect the pattern. Anyway, I akan buat satu posting khas nanti bila dah capai target ... cam ner nak kurus ni. It works for me and hope it will work for others too.

Ahau - Dee said...

Ha ha ha ... itu rambut susah mau cakap ... anyway I feel sexy bila kurang rambut lah Jean. Mat salleh pun ramai yang botak ... he he he

I wish they will give discount... ha ha ha.Anyway fitness centre kat sini buat promotion, setiap kg yang turun they pay $10. Unfortunately, I tak register sebab so expensive mah. Guna gym kat my apartment - free jer cuma kecil lah.

maskjask said...

aiseh...my program tergangu la dengan masalah kesihatan .... hmmmm tak tau la bila nak mula pulak nii..apa pon tahniah bro!

Ahau - Dee said...

Thanks Maskjask,

Harap2 dah sihat dah sekarang ni. No worries pasal nak kurus. Yang penting kita sihat kan?

Saya ni pun tak boleh lalai ... kena jaga pemakanan selalu. La ni sibuk dengan training, makanan sedap2 ... aduh! dugaan sungguh.