Saturday, August 9, 2008

Rebirth



Sejenak kufikirkan pelayaran usiaku
dibawa arus oleh keadaan
ketimuran kebaratan
keduniaan dan akhirnya
ku bertanya
siapakah diriku

Di tengah keganasan hangatnya keghairahan
membakar hangus insan yang terleka
memaksa ku menilai
perimbangan perjalanan
persimpangan
aku dan diriku

Kini aku sendirian
yang kan dapat menentukan
kebaikan
keburukan
ku tanggung jua

Ke kirikah atau kanan
Arah yang bercabang liku
dalam aku
mencari diriku

Di hati kecil ku terdengar
suara yang membisik sesuatu
kutersedar
mengenalkan aku
kepada diriku

Terasakan terbuka
kunci pintu hatiku
timbullah cahaya
merangkul tubuhku
terurai kekusutan
pertalian hidup ku

Setelah aku kenali hidupku
Setelah aku mengenal diriku


Note : Seperti yang kita sedia maklum, Aishah merupakan satu-satunya anak Malaysia yang berjaya mencipta nama di New Zealand. Lebih membanggakan lagi, rakan sepejabat masih ingat lagi The Fan Club dan lagu hit mereka ... Sensation dan beliau tahu bahawa Aishah adalah anak Malaysia.

Aku Dan Diriku - Aishah


2 comments:

wizcakes said...

Yay! you managed to letak music kat sini. Sorry for not guiding you the ways to blogging in blogspot. Susah nak citer dalam email la Dee.

Ahau - Dee said...

Tak per ... benda-benda ni kena explore sendiri tapi selalu tak ada masa nak explore. I've tried a few times baru menjadi.

Memang susah nak explain in email. I faham sangat.