Tuesday, September 1, 2009

Persiapan Akhir


Selamat Hari Kebangsaan kawan-kawan : )

Tinggal 2 minggu lagi untuk Ahau-Dee bekerja di Sime Darby Motor Group (NZ) Limited sebelum bercuti ke South Island selama 17 hari dan kemudiannya pulang ke tanahair pada 30 September.

Lagi dekat nak balik, lagi sibuk. Kerja di pejabat banyak yang belum siap, nak hantar ‘personal effects’ ke Malaysia (kena pack semula sebab tak boleh hantar honey – huh! tambah kerja lagi tu) dan Ahau-Dee baru saja finalised my holiday trip ke South Island. Yang menarik, kalau hari raya jatuh pada 20 Sept, maka Ahau-Dee akan berhari raya dengan ‘Full Day Glacier Adventures’ di Franz Josef. Best kan?

Apa pun, 17 hari memang tak cukup. Jadual cukup padat dan banyak masa dihabiskan di dalam bas. Ada beberapa tempat di Northland dan yang berdekatan di Auckland tidak sempat untuk dikunjungi sebab dah tak ada masa. Itu lah akibatnya selalu bertangguh dan last minute – nampaknya masih belum MERDEKA lagi dari tabiat buruk ni.

My weight loss programme pulak makin mencabar. Tinggal lagi 2 kg tapi rasanya macam lagi 20kg. Puasa seminggu pun tak turun-turun. Huh! Ada 22 hari saja untuk capai target. Kalau tidak Mission Impossible 2009 akan gagal. Dah tak tahu nak buat apa lagi dah. Lemak ni begitu degil walaupun semua orang sudah tegur yang Ahau-Dee sudah kurus.
Dan pada hari Ahad yang lalu, Ahau-Dee berkesempatan berjumpa dengan kawan lama – Shirley ( tapi kini dia lebih selesa di panggil Mun Yee). Beliau baru sampai di Auckland dan Ahau-Dee berbuka puasa dengan Mun Yee dan kawannya Catherine (kalau tak silap … he he he). Dah hampir 5 tahun tak jumpa Mun Yee dan beliau masih comel seperti dulu.
Kalau tengok gambar di atas tak nampak macam berada di Auckland kan? Malam tu Ahau-Dee belanja Mun Yee dan kawannya makan Deep Fried Snapper & Mango Curry Chicken ... saja jer nak letakkan gambar kat bawah ni sebab bulan puasa ... terliur tak? Ha ha ha


All the Best Mun Yee! Have a great adventure in New Zealand.

Ahau Dee

2 comments:

Anonymous said...

Shirley ni...is she from Acmar ? she looks familiar...

Lina

Ahau - Dee said...

Hi Lina,

Apa khabar? Lama tak dengar cerita terbaru. Yes. Shirley from Acmar. Siapa lagi. Memang you kenal pun. Dia akan bekerja di sini soon.