Sunday, June 14, 2009

Mission Impossible 2009 - updated

Bandaraya Sydney

Seperti yang tertulis di dalam my profile, Ahau-Dee adalah seorang anak Malaysia yang tidak pernah jemu-jemu untuk menguruskan badannya. Ramai yang telah sedia maklum sejak berada di bumi Kiwi ini, Ahau Dee telah berjaya menurunkan berat badan sebanyak 20kg (as of today 22 kg).

Ketika datang sini dulu, berat badan Ahau-Dee ialah 107kg dan hari ini 85kg. Ahau-Dee perlu turunkan lagi 10kg untuk mendapat berat badan ideal iaitu 75kg. Memandangkan musim winter ni ... cabarannya bertambah hebat sebab cepat lapar, maka Ahau-Dee ingin mencabar diri sendiri dengan meletakkan survey seperti yang dapat anda lihat di side bar blog ini.

Sudah hampir 6 bulan berat badan Ahau-Dee berada di tahap 85 - 87 kg dan tidak turun-turun. Tidak boleh 'tidur' lagi ... he he he ...banyak sangat halangan sejak akhir-akhir ini. Sengaja Ahau-Dee menulis posting ini sebab ianya akan menjadi satu cabaran kepada Ahau-Dee.

Kalau tak berjaya ... malu sendiri ... he he he dan Ahau-Dee akan update kan berat badan setiap hari di blog ini (sila lihat di side bar) sebagai salah satu 'Action Plan' untuk menunjukkan betapa seriusnya Ahau-Dee kali ini. Yes !!!

p/s : Kalau berjaya, boleh lah selepas ini Ahau-Dee menjalankan kursus bagaimana untuk menjadi kurus ... ha ha ha

Ahau-Dee

3 comments:

Anonymous said...

Deeeeeeeeee I love gambar ala2 Titanic tu. Bila jumpa laut jer mesti nak angkat tangan yer Dee ha ha ha. Tapi cool la pic tu. Nanti kena la cari calon naik atas boat and angkat tangan for real! Baru la best!

Boleh Dee, anda boleh menguruskan badan anda, walaupun saya rasa dah ok dah tu for your height. Kalau kurus lagi mungkin akan kelihatan macam Ronaldo Manchester United punya former player, mungkin la. Tapi jika hendak tahu sejauh mana kebenarannya kesahihan keserupaan antara Ronaldo and Dee, kena la kuruskan 10kg lagi wakakakaka.

Ok Set! I am cheering you on Dee. Go Dee go!

Ni dah abis berkabung bolehlah giat sikit.

Ahau - Dee said...

Thank you thank you and thank you Wiz for your support!!! I need that ... tapi bukanlah nak jadi macam Ronaldo tu sebab Ahau-Dee ni kaki bangku ... he he he

Gambar ala2 Titanic tu I ambil di Coogee Beach masa pergi Sydney baru-baru ni. Tiba-tiba rasa nak bagi face-lift pada blog ni ... tu yang jadi lagu tu. I suka gak gambar tu ... nampak kepala I begitulah botak nyer kan ... he he he

I betul2 nekad kali ni supaya December nanti boleh makan my birthday cake buatan Wiz tanpa rasa bersalah ... ha ha ha

Lepas berkabung ler terus dapat semangat ni ... ahaks!!!

Ahau - Dee said...

Oh Wiz, lupa nak cakap ... Ahau-Dee harap-harap sangat yang melambai dari atas boat tu adalah Puteri Hang Li Po ... ha ha ha