Thursday, June 5, 2008

David ...

David is one of my officemate. Very friendly dan selalu buat kejutan dengan menanyakan soalan yang 'tiba-tiba' pada aku. Tiba-tiba jer dia masuk office aku or tiba-tiba jer dia datang kat aku and tanya soalan. I know that he is trying to be friendly tapi masalahnya ... most of the time, I don't know what is his question due to his accent dan sebab aku selalu terkejut.

As always, dia kena ulang soalan tu dan ada kalanya aku buat muka selamba sambil tukar topik lain. Lepas tu aku rasa bersalah lah pulak. Tu lah ... dulu tak nak belajar omputih betul-betul.

Semalam aku dapat tahu ayah dia masuk hospital. So, aku pun dengan semangat ke'sahabat'an (copy from kejiranan) cubalah bertanya khabar ... nak tunjuk ambil berat lah kononnya dengan bahasa inggeris aku yang tak pass tadika tu ...

Me : Hi David! Sorry to hear about your father. How's he ?

David : Oh! Okay ... his dying.

Me : (terkebil-kebil mata aku, lidah ku kelu - tak tau nak kata apa)

Huh! He is so realistic. Alkisahnya ... ayah dia kena kanser paru-paru and at critical stage sekarang ni.

May God Bless Him.

Ahau-Dee

No comments: