Tuesday, September 30, 2008

Pengganti Diri Di Aidil Fitri

Setiap kali tibanya Hari Lebaran saya selalunya akan sibuk untuk memastikan ikatan silaturrahim terjalin erat sesama sanak saudara dan rakan taulan. Sayalah 'master mind' untuk merangka perjalanan, rumah siapa yang nak pergi dan bila. Bak kata orang, raya setahun sekali dan inilah masa yang terbaik untuk 'tiba-tiba' berada di depan rumah sanak saudara dan sahabai handai tanpa diundang sebab alasannya ... datang beraya.

Biasanya perjalanan dari Kuala Lumpur ke Utara ...sehinggalah ke Padang Besar akan diserikan dengan lagu-lagu raya. Bagai ada yang tak kena jika tiada lagu-lagu raya menemani di sepanjang perjalanan. Lagipun tugas saya ialah memandu, memandu dan memandu. Adakalanya mileage kereta mencecah 3,000 km di musim raya sahaja. Lebih-lebih lagi bila yang lain akan tidur dengan enaknnya ... maka lagu-lagu rayalah menjadi teman.

Tahun ini keluarga hanya meraikan Hari Raya di Kuala Lumpur tanpa pemandu setianya. Maka saya telah meminta jasa baik Wiz untuk membuat penghantaran istimewa kepada keluarga, jiran tetangga dan sahabat karib sebagai pengganti diri di Aidil Fitri.

Di harap semuanya bergembira di hari raya dengan kek coklat dan cookies yang ditempah khas dari Wiz. Terima kasih Wiz ... memang sentuhan anda selalunya istimewa.


Gambar ini telah di 'curi' dari blog Wiz ... Minta ampun, minta maaf Wiz sebab ambil tanpa izin . Memandangkan hari raya, saya pun beranikan diri mencurinya sebab lepas ni boleh minta maaf balik ... he he he. Maaf Zahir Batin. Pasti anda maafkan saya kan : )

Ahau - Dee

4 comments:

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri...
from Lina & family

Anonymous said...

Dee, I pun salah sbb tak email you the pics of all the cakes I made for your family. Sorry Dee, soooooooo busy. Later k.

Selamat Hari Raya Dee! Have to go now.

Ahau - Dee said...

Thanks Lina. Happy Holiday to you & family : )

Jemputlah ke rumah ... he he he (next year okay)

Ahau - Dee said...

No worries Wiz. I faham you sibuk ...