Thursday, November 6, 2008

Leadership Fundamentals Training - 1st Batch

Gara-gara terlalu sibuk berjalan setiap minggu, terus terlupa untuk transfer duit ke Malaysia … tak ingat langsung. Nasib baik Niza tolong ingatkan. Thanks Niza. Family pun hairan kenapa lambat dapat duit … sepatutnya 27hb duit dah masuk … ha ha ha… teruk kan? Sign of aging!
Pada masa yang sama sibuk dengan persiapan untuk conduct Leadership Fundamentals Training yang asyik tertangguh sehinggalah ianya menjadi kenyataan hari ini di City Nissan, Takapuna.

Walaupun jumlah peserta tidak ramai tapi sekurang-kurangnya the first batch dapat dilaksanakan. Batch kedua pada minggu depan dan seterusnya 2 lagi sesi dijadualkan untuk Hino Distributors Limited di Palmerston North dan satu lagi di Mt.Wellington awal December nanti.

Seperti biasa, last minutes syndrome masih menebal dalam diri. Last minutes baru nak buat persiapan dan disaat akhir barulah dapat macam-macam idea untuk menjadikan training lebih menarik. Bilakah akan berubah agaknya. Huh!

Nasib baik segalanya berjalan dengan lancar dan mendapat evaluation yang amat baik. Semua peserta happy dengan konsep training yang fun dan gila-gila ... he he he. Bukan mudah nak dapat review yang baik dari Mat Salleh ni. Alhamdulillah. Mungkin bernasib baik kali ini … ha ha ha.

Berikut antara gambar yang sempat dirakamkan.
Para peserta sedang menonton DVD 'The Front of The Class'.
Refreshment yang disediakan khas untuk facilitator ... halal punya ... he he he
'Role play' in progress
Innovation games ... supaya peserta tak tido : )
Salah seorang peserta, Brad menerima sijil di penghujung training yang ditandatangan oleh Managing Director, Pat McKenna.

Peserta diajar cara-cara dan teknik yang betul untuk senyum ... ha ha ha
Senyum jangan tak senyum : )
Ahau - Dee

2 comments:

la Signora said...

I know whatyou mean by a mat salleh's good review.I remember getting my assignment back TWICE because the grader tidak puas hati with the content.macam² dia mintak.time tu punyelah frust, sampai 2 malam tak tido.Tido lam LRT jer.

Ahau - Dee said...

Betul tu la signora ... lebih2 lagi they know that I'm from Malaysia. Their expectation is higher & nak test tengok sejauh mana kita tahu dengan subject yang disampaikan.

Dahlah cakap punya laju ... he he he. Penat training kat sini dua kali ganda dari mengajar kat M'sia ... ha ha ha