Friday, May 16, 2008

HR Meeting


Semalam aku menghadiri HR Meeting sebab dah nak masuk penghujung Financial Year 07 / 08 dan untuk membincangkan perancangan untuk the new Financial Year. Buat pertama kali juga aku kena present my proposal pasal the New Performance Management System untuk Non-Executives di New Zealand.

Yang bestnya ... meeting kita orang bukan diadakan ditempat seperti gambar di atas tetapi di rumah my boss ... Peter.

Dress code : Casual ...
Mood of the meeting : Santai dan Free & Easy

... tak ada protokol dan boleh meniarap, bersila, baring dan nak letak kaki atas sofa ke ... belasah jer tapi at the end of the day ... objective yang ditetapkan tercapai. Habis dalam 5 pm dengan masing-masing bersemangat untuk menyahut cabaran FY 08 / 09.

Gambar di atas tu, dari kiri Tania, Heather ( tak nampak muka) dan Katie (baju belang)


Tania & Heather serius tapi selamba



Penat brainstorming ... kita orang main 'cranium' ... pertama kali dalam hidup aku. Aku blurr lah jugak terutamanya bila banyak perkataan yang aku tak faham. Nikki and Tania in one team.



Tu dia boss aku, Peter sedang membaca kad cranium tuh sambil disaksikan oleh Caroline. Pada hari yang sama kita orang ada Conference Call dengan Malaysia untuk update HR Progress.

So far, everyone has been very good to me. Give their support and dia orang faham yang kadang-kadang aku tak faham apa yang dia orang cakap ... he he he

Dan aku ... belasah jer & join them ... yang penting pengalaman.

Ahau-Dee






No comments: