Tuesday, May 6, 2008

Kusangka Panas Sampai ke Petang ....

Sebaik saja aku sampai ke negara Kiwi ni ... salah satu azam aku ialah untuk sentiasa sihat ... tak ada MC lagi dah. Bukannya apa, entah apalah nasib aku ni ... kalau MC jer mesti dapat perhatian Boss. Mesti kena perli atau ada cakap-cakap belakang. Dari zaman CS Metal sampailah ke hari ini. Padahal, orang lain MC tak ada hal pulak.

Jadi kesungguhan aku untuk sentiasa sihat amatlah ketara sehinggakan aku dah kurang 6kg sekarang ni ... seluar pun dah longgar. Ni semua gara-gara makan ala-ala anak dara dan banyak berjalan ... ke sana sini aku berjalan ... sampaikan berjam-jam berjalan-jalan di Auckland City tu terutamanya hari minggu.

Al-kisahnya, nak 'reward' kan diri sendiri lah sebab dah turun 6 kg. Lalu aku pergilah ke salah satu medan selera kat sini dan terjumpalah menu ni ... hmmm ... punyalah bersemangat tuan punya kedai buat promosi ... siap cakap melayu lagi dan bagi diskaun air (kononnya sesama muslim)

Lalu aku pun terpedayalah dengan janji manis tuan punya kedai tu ... dan aku pun order lah Brazillian Menu ni dengan harga $10.50 (lebih kurang RM27) ... huh! mak datok, punyalah banyak ... kalau tak caya cuba tengok gambar kat bawah ni .



Entah betul atau tidak ada menu ni kat Brazil. Nasi kuning + spaghetti + ayam + salad + mayonise + kentang goreng + telur (dihantar kemudian). Aku makan tak habis pun sebab 'rasa'nya tidaklah sehebat apa yang diperkatakan. Walaupun sayang sebab kepala otak aku ni masih dok 'convert the currency to ringgit' dan malu pulak nak mintak bungkus ... buat malu orang Malaysia jer kan.

Alkisahnya, sebab nak meraikan turun 6 kg tu lagi, untuk dinner aku bedal pulak subway punya burger sepanjang 6 inci ... tengah promosi sekarang ni $4.99 jer ... lebih kurang RM13.

Selepas beberapa jam kemudian ... bermulalah cerita ... Brazil + Subway ... ke jamban 'way' lah jawabnya ... cirit birit lah pulak. Bukan tu saja, dia datang dengan pakej sekali. Tiba-tiba satu badan gatal ... macam alah ... dan aku pun dok meraung panggil 'hasshimm' yang tak kunjung tiba.

Maka di sepanjang malam sampai ke pagi, berlakulah adegan yang tak ingin dilihat serta tangan aku pun semakin rakus menggaru badan aku yang telah sedia maklum gebu ni.

Aku pun MC semalam ... huh! sungguh tragis sekali ... hujan jugak di tengahari. Tidurlah aku disepanjang hari Isnin.

Apapun, kat sini diberi 5 hari cuti sakit tanpa surat ... dan aku telah merasmikannya. Tahniah. Tak sampai setengah tahun kat sini . Huh!

Hari ini aku mulalah bekerja dalam keadaan 'ding dong' ... sampai office saja dah nampak 'business card ' aku yang sudah siap ... Mak datok !!! Dia orang order sampai 500 pcs. Huh! Kalau 100 pun belum tentu habis. Apapun, ni dia card aku.



Terpaksa aku tinggalkan nama Mohd sebab depa kata panjang sangat ... jadi tinggalah Zahidi sahaja.

Ops ! Lagi satu cerita, hari sabtu lepas, aku jumpa wallet mamat kat bawah ni ha ... budak dari Italy. Maka aku yang telah sedia maklum perihatin dan baik budi ni ... telahpun berusaha agar tuan punya mendapat semula barang dia. Huh! tak dapat aku bayangkan kalau dompet aku hilang. Dengan IC, Credit Card, Cashpoint Card, etc. Tak henti-henti dia ucap terima kasih. Aku pun happy jugak dapat tolong orang di saat-saat aku tak berapa betul sekarang ni.




Ahau - Dee

Tuesday - 6 May 08.

Note : Ada sesiapa tahu macam mana nak ubah setting date & time kat blog ni ... selalu jer tak betul tapi aku set up kat komputer aku ok jer ... up to date. Please advise. TQ

2 comments:

Anonymous said...

omg..tuh tuk mkn ke melantaks?
foods in nz mmg mhl...u shud cook urself...now mc in the history dah start..ayoooo

Ahau - Dee said...

tu lah ... kat sini portion dia memang besaq-besaq ... I normally order for 'small' cuma hari tu 'nafsu' besau tapi tak abis gak...

tu lah lagi ... hancuss my target to remain healthy kat sini.