Tuesday, May 20, 2008

Ole - Ole from Malaysia


Aza & Azlin sampai NZ semalam untuk percutian selama 10 hari. Dia orang singgah kat apartment aku untuk mandi-manda & berehat sebelum bertolak ke Rotorua dan seterusnya ke South Island.

Kita orang tak pernah berjumpa sebenarnya. Dia orang ni kawan Zul Sha tapi since aku dah ada kat sini maka aku cuba lah tolong jadi part time travel agency ... he he he. Plan dia orang punya percutian, dapatkan info dan buat reservation mana yang patut. Boleh jugak aku belajar apa yang menarik kat New Zealand ni dan boleh plan my own holiday nanti ( entah bila ? )


Pada masa yang sama dia orang tolong bawa barang-barang aku yang tertinggal di Malaysia.
And now we become friends ... kebetulan pulak satu kepala. And let's see apa yang dia orang bawa untuk aku : )




Barang yg aku pesan sebab mahal sangat kat Auckland ni :-

1. International adaptor

2. Payung - Auckland selalu hujan & tak menentu pulak tu.

3. Malaysian extension wire

4. My camera yang baru keluar hospital tu

5. Ladam kasut - mahal sangat kat sini ... harga dia sampai $10 (RM26) untuk sepasang kasut. Kalau kat Malaysia lebih kurang RM2 - coz aku ni jalan senget, jadi kasut selalu haus kat belakang dulu.

Dan yang lain-lain tu, ole-ole dari Malaysia. Dia orang berjaya seludup masuk makanan tu dan paling best Sambal Ikan Bilis ... huh! rasa macam balik kampung. Susah nak cari sambal kat sini yang rasanya macam kat Malaysia.

Dan aku tambah nasi sampai 3 pinggan ... ha ha ha & bagi aku itu adalah ole-ole yang paling best sekali

Ahau - Dee


No comments: